Say it
Image default
Vervoer en transport

5 tips voor een zorgeloze verhuizing

U kijkt er al helemaal naar uit: de nieuwe woning. In uw hoofd bent u al druk met de inrichting. Om van de nieuwe woning uw paleisje te maken, is het misschien wel nodig om op zoek te gaan naar een nieuwe inboedel, vloer of vindt u het gewoon leuk om wat nieuwe spullen te kopen. Dat zijn vaak de leuke kanten van een verhuizing. Voordat het echter zo ver is, staat u helaas nog een andere flinke klus te wachten. De verhuizing zelf. Begrijpelijk als u hier tegenop ziet, want er komt doorgaans meer bij kijken dan in eerste instantie gedacht wordt. In dit blog vindt u 5 tips voor een zorgeloze verhuizing.

1. Een goede voorbereiding is het halve werk

Een verhuizing pak je goed aan met een planning, dus dat is tip 1. Een planning zorgt er namelijk voor dat je voorbereid te werk gaat en dit kan een hoop stress schelen. Begin hier ruim voor de verhuisdatum mee. Belangrijk deel van deze planning is het regelen van zaken, zoals: het doorgeven van uw adreswijziging aan de juiste instanties, uw post over laten zetten, eventueel nieuwe artsen zoeken in uw nieuwe omgeving en uw televisie en internetprovider afsluiten en aanvragen op het nieuwe adres. Ook scheelt het een hoop stress en zorgen als u data in uw planning opneemt. Eventueel een schema met tijden, wanneer u bijvoorbeeld een verhuisauto kunt ophalen en weer terug dient te brengen, is handig.

2. Hulptroepen zijn gewenst

De tweede tip is om te zorgen voor versterking. Er zijn vast vrienden of familieleden die u wel willen helpen, zowel met het inpakken van de spullen als met het sjouwen. Bijkomend kan het verstandig zijn om (kleine) kinderen en huisdieren tijdelijk even onder te brengen, zodat u hier tijdens de verhuizing geen omkijken naar heeft.

3. Uitzoeken wat echt mee moet

Vaak is een verhuizing het moment dat u beseft dat u eigenlijk veel te veel spullen heeft. Een goed moment dus om alles eens uit te zoeken als het toch door uw handen gaat. Dit scheelt uiteindelijk ook weer het nodige sjouwwerk. Bijkomend voordeel is dat u een ander wellicht nog blij kunt maken met uw spullen. Zoek dus uit wat echt mee moet, wat weg kan en wat nog goed bruikbaar is voor iemand anders. Een ritje naar de kringloop is ook aan te raden als u zelf niet direct iemand weet die u spullen nog goed kan gebruiken.

4. Inpakken en noteren

Helaas wil het wel eens voorkomen dat er tijdens een verhuizing spullen kwijtraken. Hoe fijn het ook is dat andere mensen u helpen, het kan er toe leiden dat u zelf niet weet waar u iets terug kunt vinden. Om zorgeloos te verhuizen is het daarom een goed idee om in eerste instantie per vertrek te werk te gaan. Noteer altijd op de doos voor welke ruimte de spullen bedoeld zijn en geef deze instructie ook door aan degene die u helpen. Bij aankomst in de nieuwe woning komen de spullen daardoor snel op de goede plek terecht. Belangrijke spullen kunnen eveneens apart op de doos vermeld worden. Te denken aan sleutels of een paspoort. Altijd handig om snel terug te vinden als u deze tussentijds toch nodig blijkt te hebben.

5. Liever uitbesteden

Als u na het lezen van dit alles alsnog als een berg op ziet tegen de verhuizing, dan is de beste tip om het uit te besteden. Een verhuisbedrijf neemt u graag het werk uit handen. Wat voor u een hele klus is, is voor hen namelijk dagelijkse kost. Met praktische hulpmiddelen en ervaren verhuizers staan uw spullen in mum van tijd op de plek van bestemming. Zorg er altijd voor dat u een erkend bedrijf zoekt, want u wilt er van verzekerd zijn dat uw spullen in goede handen zijn.

https://www.keurmerkverhuizer.nl/

Gerelateerde artikelen

Veilig je pakket versturen kan bij koeriersdienst Enschede

Noot Personenvervoer

Wist je dit ?