Say it
Image default
Internet marketing

Betaalde advertenties op TikTok: waarom en wie heeft het nodig

Een van de manieren om advertentiebudgetten te optimaliseren, is door te zoeken naar nieuwe effectieve kanalen met weinig concurrentie en een solvabel publiek. In de afgelopen jaren zijn adverteerders begonnen actief gebruik te maken van gerichte advertenties op sociale media en videoadvertenties op YouTube.

De nieuwste trend is een symbiose van video en gerichte reclame met nog steeds vrij lage concurrentie in de TikTok mobiele app. In dit artikel ontdek je wat het publiek in TikTok werkelijk is en wat je moet doen om effectieve advertenties weer te geven in deze applicatie.

Een beetje over TikTok in cijfers

Tegenwoordig is TikTok een van de meest populaire sociale netwerken ter wereld en haalt het Instagram in op het gebied van het aantal actieve gebruikers.

Meer dan 80% van de gebruikers zijn mensen ouder dan 18 jaar, onder wie de meest actieve en solvabele doelgroep op de leeftijd van 25-34 jaar.

De afhaalmaaltijd is simpel: net als andere sociale netwerken heeft TikTok zeker jouw doelgroep. Het blijft om haar te vinden en te interesseren.

TikTok voor het oplossen van prestatieproblemen

De meeste adverteerders gebruiken online advertenties, vooral in tijden van crisis, alleen om een ​​conversiepubliek aan te trekken dat klaar is om hier en nu te kopen. Brede mediaformaten worden uitgesteld tot betere tijden omdat hun ROI langer duurt en moeilijk te beoordelen is.

Het voordeel van betaalde advertenties op TikTok Ads is dat adverteerders een breed scala aan strategieën krijgen voor verschillende doeleinden, van het vergroten van de naamsbekendheid met een pay-per-view (CPM) en per-view (CPV) -model tot het genereren van gerichte conversies met een pay-per-view (CPV) -model. klikken (oCPC).

Advertentiedoelen kiezen in TikTok-advertenties

Bij de laatste strategie leert het algoritme snel genoeg en begint het advertenties weer te geven aan gebruikers die hoogstwaarschijnlijk de gewenste gerichte actie op de site zullen uitvoeren.

TikTok Ads advertentie-indelingen

Om zelf advertenties op TikTok te lanceren via de veiling, moet je toegang krijgen tot het TikTok Ads-advertentieaccount.

TikTok Ads Reclamekabinet

Feed- (of aanbevelings-) advertenties worden InFeed Native Video genoemd. Dit zijn korte video’s met een lengte van 5 tot 60 seconden. Het is dit advertentieformaat dat via de kast wordt gelanceerd.

Er zijn nog verschillende formaten: Top View, Brand Takeover, Hashtag Challenge en merkeffecten (lenzen, maxi, enz.). Maar ze worden allemaal gelanceerd via de TikTok-manager en zijn eerder media, dus we zullen er in dit artikel niet bij stilstaan.

Hoe u effectieve video’s maakt

TikTok-advertenties zijn dus korte video’s. Om een ​​echt effectieve video te maken, raad ik aan om bij te houden wat het populairst is op TikTok: welke video’s krijgen een groot aantal vind-ik-leuks, reacties en herhalingen, welke muziek is trending. Houd er rekening mee dat trends een paar weken duren, dus hier is een goede aanbeveling: update uw advertentiemateriaal één keer per week of ten minste één keer per twee weken.

Het publiek van TikTok is goed in het accepteren van native niet-agressieve advertenties. Als je iets creatiefs doet, is de kans groot dat je een lage CPM krijgt door een hoge CTR en veel extra bereik dankzij reposts.

TikTok heeft een uitgebreide muziekbibliotheek. In de app vind je een lijst met populaire nummers op genre – gebruik ze in je advertenties. Daarnaast raad ik aan om korte ondertitels aan de video toe te voegen in de vorm van abstracts. Ze zullen de aandacht van het publiek vestigen op wat het belangrijkst is.

Maak verticaal opnamen met een smartphone met een goede camera. Je monteert de video in de slimme video-editor van de reclamekast. De TikTok-app heeft zelf ook een video-editor, maar als je er een video in maakt, wordt de video geüpload met een watermerk. Zo’n video is niet geschikt voor reclame – u moet het watermerk verwijderen.

De belangrijkste statistieken voor een video zijn zichtbaarheid en klikfrequenties. Als je denkt dat je de aandacht van de gebruiker kunt houden, plaats dan het hoofdbericht en de oproep tot actie aan het einde van de video. Dit heeft een positief effect op de effectiviteit.

Vergeet niet dat verkeer van TikTok 100% mobiel is, dus uw bestemmingspagina’s moeten klaar zijn om het te ontvangen en te verwerken:

  • de site moet erg snel laden;
  • de gebruiker moet onmiddellijk begrijpen waar hij is gekomen en welke voordelen dit voor hem oplevert;
  • het aanvraagformulier moet zo eenvoudig mogelijk zijn, zodat iemand niet veel tijd en moeite besteedt aan het invullen ervan.

Gericht op

Voordat u een advertentie lanceert, is het aan te raden om een ​​pixel in het TikTok Ads-advertentiekastje te maken en deze op de website te installeren. Bovendien moet u conversies creëren en evenementen opzetten voor gerichte acties van bezoekers op de site. Het algoritme optimaliseert advertenties op basis van conversies. Ze kunnen ook worden gebruikt om aangepaste remarketingdoelgroepen te verzamelen.

Als er met behulp van een pixel meer dan 1000 gebruikers worden verzameld, kunnen speciale advertenties op hen worden gericht. U kunt ook doelgroepen maken op basis van unieke ID’s voor mobiele apparaten of interacties met advertenties en mobiele apps.

U kunt ook doelgroepen targeten met behulp van demografische en sociale targeting en gebruikersinteresses.

TikTok evaluatie van advertentieprestaties

Om de effectiviteit van gelanceerde advertentiecampagnes, targetings en advertenties te evalueren, moet u speciale UTM-tags aan links toevoegen. Ze sturen informatie over klikken naar webanalysesystemen. In het advertentieaccount zelf zijn ook gegevens over kosten en conversies beschikbaar. Het attributievenster is zeven dagen na de klik.

Als de belangrijkste KPI het aantrekken van leads tegen een bepaalde prijs is, dan zijn dit de statistieken waarop u moet vertrouwen bij het analyseren van de effectiviteit. Bij het lanceren van een advertentie heeft het systeem ongeveer 50 conversies nodig om de leerfase te voltooien. Op dit moment is het raadzaam om geen significante wijzigingen in de campagne aan te brengen.

Voor wie is TikTok-advertenties geschikt?

Betaalde advertenties op TikTok zijn geschikt voor bijna elk bedrijf. Uitstekende resultaten kunnen worden behaald met advertenties voor eenvoudige goederen, leveringen, sportvoeding, gadgets, kinderproducten, de schoonheids- en sportindustrie, dansstudio’s, mobiele applicaties, enz. Het zal iets moeilijker worden om een ​​doelgroep te vinden voor b2b-projecten, groothandels en complexe SaaS-producten. Maar zelfs voor deze adverteerders zou ik aanraden om het nieuwe verkeerskanaal te testen.

Laten we het samenvatten

Betaalde advertenties op TikTok kunnen effectief de prestatiedoelstellingen van adverteerders over een reeks onderwerpen aanpakken. De concurrentie op TikTok is momenteel vrij laag – dit is de beste tijd om succesvol te beginnen. U kunt tenslotte advertenties in de feed lanceren met een budget van $ 50. U kunt een commercial op uw smartphone opnemen en populaire muziek bewerken en toevoegen in de TikTok Ads-video-editor. U kunt de details van het werken met een advertentieaccount en de praktijk van het lanceren van de eerste campagne op ons YouTube-kanaal vinden.

Succesvolle advertentiecampagnes!

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

online marketing campaign

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Gerelateerde artikelen

Online bekendheid creëren met linkbuilding pakketten